Sahabat Badar

Wednesday 22 January 2014

KUIM BERSELAWAT 3: Menuju pembinaan Ummah yang mencintai Baginda.



Assalamualaikum w.b.t.

Pada 16 Januari yang lepas, bersamaan dengan hari khamis telah berlangsungnya Majlis Kuim Berselawat 3 yang dianjurkan oleh Badar ( Badan Dakwah dan Kerohanian ) Kuim, bertempat di Auditorium Pujangga. Majlis ini adalah kesinambungan dari Majlis Kuim Berselawat yang diadakan sebelum ini, bagi memartabatkan dan memberi peluang serta pendedahan kepada Mahasiswa/i Kuim khususnya dan orang luar umumnya tentang Qasidah dan Tareqat.

Antara aktiviti yang diadakan didalam majlis ini adalah Maulid Dhiyaul Lami', Qasidah dari kumpulan Qasidah Kuim yakni " Shauqul Muhammad" dan Tausiyah oleh Sheikh Syeikh Shahrul Rizal As-Syazily yang bertajuk " Air Mata Perindu". Majlis tersebut berlangsung dengan baik bermula dari pukul 9 malam hingga 12 malam. Gambar majlis tersebut adalah seperti yang tertera:







Diharap untuk masa yang akan datang, lebih banyak program seperti ini dijalankan di Kuim dan Pihak Badar mengucapkan ribuan terima kasih kepada sesiapa sahaja yang terlibat secara langsung dan tidak langsung bagi menjayakan majlis tersebut. Moga anda semua sentiasa dalam rahmat Allah. Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment